sobota 16. února 2013

Nepřítel mého nepřítele

Druhé setkání s rodinou Bavettových. Jak já se na něj těšila!! Z prvotiny Kateřiny Petrusové jsem byla nadšená a tak jsem neodolala ani pokračování.
Tentokrát se děj točí kolem staršího z bratrů, Roberta. 
Z prvního dílu ho známe jako podmračeného nepřístupného bručouna. Jakýpak bude teď?
Zvlášt, když má co do činění s bývalou policajtkou Joan, která se ho chystá zabít?
Joan je vydírána dealerem drog Torem, který jí unese tříletou dceru Amy. 
Toro malou nevrátí, pokud Joan nezabije Roberta Bavettu. Zoufalá matka souhlasí a pod falešnou identitou se jí podaří k Robertovi proniknout. Dokonce pro něj pracuje jako sekretářka. Jednoho dne jí Toro v přestrojení za poslíčka do práce doručí pistoli, je na čase splnit úkol...
I tuhle knihu, stejně jako Nebezpečnou lásku, jsem přečetla za jeden den. Autorka píše dobře, dokáže čtenáře vtáhnout do děje. Moc se mi líbí i dialogy, jsou vtipné, ale tak akorát. Nemám ráda, když se autor snaží být vtipný za každou cenu. Jediné, co bych vytkla, je větší vulgarita hrdinů. Nejsem puritán, umím taky solidně nadávat, ale tady se mi to zdálo přehnané. Zvlášť, když si pamatuju, že v Nebezpečné lásce takoví přisprostlíci nebyli. Třeba Johnny. Až jsem z něj byla trochu zklamaná, v první knize na mě působil příjemněj, tady mi připadal jako pěkný protiva.
Další změnou byl styl vyprávění, zatímco Nebezpečná láska je vyprávěna z pohledu Paige, tady se v každé kapitole střídají Joan a Robert, takže máme možnost poznat ty dva takové, jací opravdu jsou, jejich pocity i nálady. 
Celkově mám z knížky příznivý dojem, nezklamala mě a doufám, že se s Bavettovými ještě setkáme. Docela bych brala něco víc o Johnnym nebo Henrym - sice to nejsou přímo "Baveťáci", ale do mafiánského gangu patří :-). A Henry si o to přímo říká, v knížce působil docela tajuplně.
Chválím i obálku, která ladí s obálkou Nebezpečné lásky, moc hezky se mi obě vyjímají v knihovničce :-).

(Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment)


Žádné komentáře:

Okomentovat