úterý 17. července 2012

Nebezpečná láska

Kdybych si nepřečetla anotaci, název by ve mně evokoval sladkou harlekýnku. Příběh ošetřovatelky Paige mě však příjemně překvapil a stačilo jedno odpoledne a večer, abych její příběh přečetla. Jedním dechem, jen s přestávkou na jídlo :). 
Paige je čtyřiadvacet let, pracuje jako ošetřovatelka na volné noze. Agentura jí vždy dohodí pacienta, o kterého se stará, dokud je třeba. Po smrti posledního klienta to vypadá, že bude Paige bez práce. Rodina zesnulého pacienta ji však doporučí svým známým. Když k nim Paige přijede, nestačí se divit. Před ní stojí krásný, mladý třicetiletý muž. Když ji poprosí, aby mu nakreslila hasičcké auto a chce si hrát, je Paige jasné, že něco není v pořádku. Mike prodělal autonehodu, po které se jeho mozek, po lékařské stránce naprosto zdravý a nepoškozený, vrátil do dětských let. Lékaři nevylučují, že se kdykoliv může vrátit do stavu před nehodou, netuší však kdy.  Takže Mike si chce pořád hrát, jíst zmrzlinu a čokoládové kuličky a mít svůj stálý režim. Paige si zvykne, Mika si svým přístupem získá, spokojenost je na obou stranách. Paige se však na rodině svého svěřence něco nezdá. Mikův bratr Robert je někdy velmi vstřícný, jindy zase strohý a nepřístupný. Jejich matka se se stavem svého syna nedokáže smířit a Paige, která Mika bere takového, jaký je, jí vadí. 
Když jednoho dne Robert oznámí, že je nutné, aby Mike a jeho ošetřovatelka odjeli mimo město, je jasné, že se něco děje. Ale co? Paige se tomu snaží přijít na kloub, a když zjistí, co je rodina Bavettových zač, nestačí se divit. Proč se román jmenuje Nebezpečná láska? Když se Mike vrátí zpět do normálního života, mezi ním a Paige vzniká milostný vztah. Nebezpečný je proto, že Bavettovi nejsou obyčejná rodina. New York, rodina s italskými kořeny, pevné pouto mezi všemi, neobvyklé chování a praktiky. Už vám svítá? Ano, Bavettovi jsou mafiáni. 
Když jsem o knížce četla, nechápala jsem, proč česká autorka píše příběh, který se odehrává v americkém prostředí. Jenže děj i pozadí románu si to žádá, a já jsem pak zjistila, že mi to vůbec nevadí. Kniha je napsána v ich formě, prostřednictvím Paige. Poznáváme ji jako citlivou ošetřovatelku, která se umí vcítit do svých pacientů, proto je každé rozloučení s nimi pro Paige utrpením. Zároveň se ve volném čase pořádně odvázat. Když se setká s Mikem, ví, jak zareagovat na jeho chování, i když sama děti nemá. Román je napínavý, byla jsem pořád napjatá, jak bude příběh pokračovat. Konec jsem předvídala, protože jsem už knihu s podobnou tématikou četla, v podstatě jsem to uhodla. Ale to vůbec nevadilo a na kouzlu celého příběhu to neubralo. Nechyběl ani humor, u několika scén jsem se doslova chechtala, třeba když Paige chtěla prát prádlo a Mikova ultramoderní pračka na ni z ničeho nic promluvila. Nebo když se bratři rozhodli vyrazit si z kopýtka a přišli domů v podroušeném stavu. Takovou milou a veselou opičku, jako měl Mike, bych přála všem chlapům :-).
Tento román doporučuji všem, kteří hledají oddechovou literaturu s neobvyklým námětem. Autorka prý píše pokračovaní, na které jsem hodně zvědavá.

(Recenze pro nakladatelství Fragment)

Žádné komentáře:

Okomentovat