úterý 2. ledna 2018

Louskání v prosinci



Starý rok už je pár dní za námi a já mám pro vás poslední Louskání za rok 2017. Za mnou zůstala hromada krásných knih, které vás, doufám, zase inspirují k výběru dobré četby pro /nejen/ zimní období, jehož dlouhé zimní večery čtení jen nahrávají.

Jak se točí Cizinka - oficiální průvodce sériemi 1 a 2 Pokud jste fandové knih, znáte zřejmě i seriál. Možná znáte jen seriál a nemůžete se ho nabažit. Právě pro vás je určená tahle výpravná, na fotky bohatá bichle. Psala jsem na ni recenzi, tak můžete mrknout.

Měla jsi vůbec rodinu? Komorní psychothriller, který jen pozvolna rozplétá nitky zamotaného zločinu. Formát knihy je menší než obvykle bývá, ale ke stylu knihy to dokonale sedí. Recenze tady.

Temná hmota To je tak skvělé sci-fi, mě naprosto uchvátilo. Téma alternativních světů ve vesmíru je zajímavé a hodně tvárné. Co když existují ještě jiné Zápisky jedné knihovnice? A já nejsem tak trochu já? Fakt pecka.

Muž, který zapomněl, že má ženu Hořkosladký román o chlapíkovi, který ztratil paměť, čehož se snaží využít, aby získal zpátky svou manželku. Knize nechybí typický britský humor jak jej známe z filmů a seriálů, ale hlavní hrdinové mi moc sympatičtí nebyli.

Když jsem tě ztratila Hezký, spletitý příběh o lásce, trpělivosti a hlavně o kompromisech, které se někdy dělají jen těžko. 

Henry + Zoe = Velké trable Milá a jiskřivá romance, jen ten ústřední pár, ani za ten bych ruku do ohně nedala. Jinak se mi moc líbí autorův styl, zaujal mě už svou první knihou My dva.

Polibek v New Yorku. Úplně nejvíc je na knize obálka. Jinak se jedná o tuctový YA románek, jimž jsem si chtěla navodit vánoční atmosféru. Odehrává se právě na Vánoce a v New Yorku. A právě toho města  mohlo být v ději víc.

Půlnoční modř Nádherný historický příběh, který se čte sám. Více v recenzi

Prozření Pohled na válku z druhé strany, z té německé. Kniha, v níž nejsou věci jen černé nebo bílé. Mrkněte na recenzi

Hranice věčnosti Třetí, závěrečný díl trilogie Století. Nejvíc mě bavily osudy německé a anglické větve, bohužel jim podle mě autor věnoval méně prostoru než linii ruské a americké. Ale celkově hodnotím celou ságu kladně. Opravdu výpravný kolos.

Vánoce po franouzsku Vybráno pro vánoční atmosféru. Pro mě jednohubka, u které jsem spoustu věcí uhádla předem, ale i tak se mi to líbilo, nic náročného jsem ani nečekala.

Jediná vzpomínka Flory Banksové Jeden z těch chytrých YA románů, které stojí za čtení. Má to myšlenku, šmrnc i nečekané rozuzlení. 

Selský baroko Jiří Hájíček je pro mě vždycky zárukou kvalitní četby. Nejinak je to mu i tady. Umí naprosto přesně popsat českou vesnici se svéráznými obyvateli i vystihnout ospalou atmosféru horkého léta, kdy něco pořád visí ve vzduchu... 

Eleanor se má vážně skvěle Hlavní hrdinka působí, jako mix Lisbeth Salanderové, Sagy Norénové, Melvina Udalla a Forresta Gumpa a vy nevíte, jestli nad ní máte brečet nebo se smát... Tahle kniha je jednoznačně úžasná a vy ji musíte číst. Proč? Protože jsem to řekla napsala

Skála Se zpožděním jsem se dostala k první knize z úžasně ponuré trilogie Ostrov Lewis a musím říct, že prostě paráda. Věčně naštvaní lidé a permanentně upršené počasí jsou devízou knihy a autor je naprosto skvěle popsal.

Vánoce v Paříži Opět něco pro vánoční náladu nebo letní čtení pod slunečníkem. Romance, u které jste si hned u první stránky jistí, že dobře skončí, ale to nevadí, někdy prostě potřebujeme trošku cukru navíc, ne? A když jsou ty Vánoce... ☺

Sněží, sněží... Tři vánoční povídky od třech různých autorů, které jsou důmyslně propojené. Tohle je typický YA počin, nejlepší povídka pro mě byla asi ta první.

Manželova žena Skvělý psychothriller bez vyloženě kladných hrdinů. Jedna lež stíhá druhou a vy přemýšlíte, kde je pravda.

Léto plné neskutečných věcí Takhle Rowan Coleman neznáme. Sice napsala rodinný příběh, ale dala mu sci-fi kabátek, hlavní hrdinka totiž cestuje časem. Brilantní kniha, recenzi mám rozepsanou.

Dům u ústí řeky Napínavý příběh ve stylu Barbary Erskine, ani mi nepřišlo, že ho psala Němka, odehrává se totiž v Anglii. Jen konec teda pěkně odflákla, stejně jako odflákli korektoři chyby v textu.

Panský dům Na tohle jsem se těšila, protože Panství Downton, že jo. Bála jsem se německých reálií, ale zbytečně. Líbilo se mi to a jsem zvědavá na další díl.

Gala Dalí Wau... to teda byla mrcha neskutečná, tahle múza. Kniha vám zaručeně zvedne mandle, zároveň si užijete bohémskou jízdu napříč dvacátým stoletím. Krásná kniha, skvěle napsaná. Recenzi ještě musím sepsat.

Leden je pro mě takový divný měsíc. Člověk je ještě opojený Vánocemi, ale už musí fungovat jako by ani nebyly. Pro mě leden nemá konce a nějak ho nemůžu nikdy pobrat. Tak aby mi rychleji utekl, budu si hezky číst. A vy udělejte to samé.
Těším se, že se potkáme u nových recenzí, /aktuálně mám rozepsané tři/ a na konci měsíce u Louskání, u něhož načnu druhý rok.


7 komentářů:

  1. Teda ty jedes. :D pekne knizky. Chtela bych nekdy umet cist rychleji. Mam pocit, ze to. Co chci vsechno precist, nemuzu nikdy stihnout. Tve tempo by bylo skvele. Ale bohuzel, to fakt neumim a se svymi nespavymi detmi jdu radeji spat, nez ponocovat s knihou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To rychločtení je výhoda, ale být sova ani ne. Ale co už. ☺

      Vymazat
  2. Chystam sa na Temnu hmotu. Precitala si toho poriadne vela. Ja som za cely rok stihla peknych 22 knih.

    OdpovědětVymazat
  3. Klobouk dolů, téhle výkonnosti už v tomto životě nedosáhnu :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju, holky. Čtu rychle, ale ani zdaleka nemám na jednu šikovnou čtenářku, ta nás hravě strčí do kapsy všechny. ☺

    OdpovědětVymazat
  5. Já asi přestanu tyhle Tvoje články číst, to je neskutečný... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Néééé :D. Ona poměrná část jsou eknihy, ty stíhám momentálně víc.

      Vymazat