neděle 2. dubna 2017

Louskání v březnu


Tak jo, březen je fuč, zima snad definitivně taky, a já mám zase načtenou kupu knih.

Vánoční zázrak: Asi by se slušelo číst tuhle knížku o Vánocích, ale zase - proč si je nepřipomenout třeba právě v březnu? Jedná se o typický YA dívčí románek s romantickou zápletkou. Nepřináší nic, co by už nebylo napsáno, ale někdy si člověk potřebuje přečíst pořádnou oddechovku a připomenout si mládí. :-). Oceňuju téma /prodej živých vánočních stromků/ a grafické zpracování knihy.

Druhý život: Namlsala jsem se autorovou prvotinou Dřív než půjdu spát, která byla naprosto skvělá. Druhý život je taky výborný psychothriller, i když do jedničky má ještě trochu daleko. Hlavní hrdinka pátrá po okolnostech smrti své sestry. A zamotá se do takových věcí, jimiž ohrozí sebe i své nejbližší. Právě proto mi byla děsně nesympatická a tento fakt dával čtení zase jiný rozměr.

První konec: Další román ve stylu YA /jsem se nějak rozšoupla/. Katherine a Matthew se potkávají napříč stoletími, ale nikdy jim není dopřáno být spolu. Podaří se to tentokrát? V roce 2039? Tak to se mi líbilo hodně, i když jsem byla z určitých věcí trošku zmatená. Moc se těším na druhý díl.

Dívčí deníky Zdenky Kaizlové z let 1909-1919:  Na knížku jsem přišla úplnou náhodou  a jsem moc ráda, že se mi do rukou dostala. Mám ráda četbu deníků i období počátku 20. století, takže jsem si přišla na své. Jen mě mrzí, že na Databázi knih má nízké a negativní hodnocení. Pro mě je to velmi cenné svědectví o dobách dávno minulých. Nebýt takových deníků, nevíme o životě obyčejných /i těch "lepších"/ lidí nic zajímavého. Myslím, že autorky si daly opravdu velkou práci a udělaly ji precizně - viz podrobné vysvětlivky a rejstřík. 

Skryto v Paříži: Příběh Američanky, která žije v Paříži spoustu let. Osobní trable vyřeší svérázným způsobem - pronajme svůj dům svým krajanům. Bylo to opravdu francouzské, i když většina hrdinů pocházela z USA :-). Akorát emocí tam bylo na můj vkus až moc.

Maminka neříká pravdu: Tak to jsem přečetla ani nevím jak. Parádní zamotané klubko, které se pomalu rozplétá. Super, tohoto autora chci číst dál, dostal mě už jeho předchozí román Vážka. 

Všichni jsme utkáni z hvězd: Rowan Coleman se zase pustila do závažného tématu, tentokrát je to smrt. Nečekaná, nevítaná, ale smířit se s ní musíme. Nad touhle knížkou pořád přemýšlím, i když jsem po ní přečetla spoustu dalších, tak se mi vryla pod kůži. Recenze tady

Postel, hospoda, kostel: Kniha rozhovorů s mediálně známým knězem Zbigniewem Czendlikem. Zjistíte, že Z. Czendlik je kněz, který je vlastně úplně normální. ☺Sympaťák se svéráznými názory. Dobře se to čte a nutí to i přemýšlet. 

Stalkeři: Mark vyšetřuje zmizení více než třiceti žen. Do vyšetřování se mu připlete sestra jedné z pohřešovaných. Jedná se o čtivou detektivku, zpočátku hodně napínavou, později už mi děj přišel až přehnaně akční. Přece jen jsem zvyklá na "klidnější" anglické detektivky. Uvidíme, co přinese druhý díl série.

Moje všechno: Hana se chystá rozejít s manželem, tento životní krok je přerušen mrtvicí, kterou Tom nečekaně dostane. Hodně emotivní román, ale neskutečně mi tady lezly na nervy vedlejší postavy.

SexyMamas: Matky matkám: Tři blogerky sepsaly své zkušenosti s mateřstvím. Víceméně jsem to jen přelítla a pořádně četla jen pár kapitol, které se mě aktuálně týkají. Líbila se mi grafická stránka knížky, nelíbilo se mi, že autorky ke čtenáři /v tomto případě ke čtenářce/ mluví v druhé osobě (Zkus, udělej, dávej). Nemám to ráda ani u receptů, připadám si jako neschopný blbeček. :-)

Kouzelné koláče: Hlavní hrdinka se po zklamání v manželství vrací do rodného městečka, kde jsou jí oporou matka a tety. Začne péct koláče, které jsou tak trochu kouzelné. Kouzelná byla i knížka, moc milé čtení, oddechové, romantické tak akorát, s nádechem magie. Podle všeho se jedná o první díl série, tak uvidíme co dál, některé věci totiž zůstaly nedořešené.

Čtenářský klub Jane Austenové: Několik žen a jeden! muž se jednou měsíčně setkávají nad knihami Jane Austenové. Rozebírají romány i sebe samotné. Tak tady jsem se tak nějak zklamala, čekala jsem něco jiného. Celé to bylo chaotické a zmatené, vůbec jsem nevěděla, kdo je vlastně vypravěč. V podstatě všichni dohromady a každý zvlášť :-D. Fakt nevím. 

Podstata zla: Hlavní hrdina odkrývá tajemství, které tíží jeho blízké i obyvatele malého horského městečka. Jenže píchl do vosího hnízda a to se někdy nevyplácí. Wau!!! Byla jsem nadšená a pořád si hledala volnou chvilku ke čtení. Líbil se mi autorův styl psaní, zdál se mi takový hipísácký. Tohle mi fakt sedlo a dokážu si to představit jako film. Už mám v merku i hlavního představitele, vážení producenti. Když jsem to četla, viděla jsem před sebou Ryana Reynoldse. :-) No a kdyby nemohl, tak by mi tam seděl i můj oblíbenec Michael Fassbender. Ale vážně, tuhle nekonveční detektivku fakt doporučuju.

Zloději zelených koní: Opět výborný Jiří Hájíček. Příběh hledače vltavínů, který své vášni obětuje všechno. Líbilo se mi, stejně jako všechno ostatní, co JH napsal. 

Lovec králíků: Joona je z vězení venku a musí chytit obzvláště záludného vraha. Keplerovci mě ještě nikdy nezklamali /ani mysteriózním dílem Playground/, na Joonu jsem byla fakt natěšená. Super, super, super. 

Eminy slzy: Příběh ženy, které manžel po xxx letech manželství připraví pořádné překvápko. Takové, jaké dostaly miliony žen na světě. Frnkl za jinou a pak se chtěl zas vrátit. No.... Tak to jsem spíše přelítla, jako oddechovka dobré, ale mně osobně tam něco vadilo.

Tři dámy na zhubnutí: Tři ženy se potkávají na kurzu hubnutí. Ve finále zjistí, že jsou pro ně důležité nejen úspěchy při redukci váhy, ale zejména nově vzniklé přátelství. Kdyby kila ubývala tak lehce jak jde čtení téhle knihy, bylo by na světě spokojených lidí... ☺ mám ráda tyhle romány o kamarádství, četlo se to samo. Více v recenzi.

Deník fejsbukové matky pokračuje: Jedničku jsem nečetla, ale nevadí. Pro mě vtipná jednohubka na odpoledne, která fakt pobavila. Netradiční, moderně pojatý deník jedné rodiny. 

Dívka o půlnoci: Výborná krimi ze severu Polska /Sopoty, Gdaňsk/. Miluju to tam, takže jsem moc těšila. Je to skvělý PPP - proklatě propletený příběh, v němž nechybí zápletka sahající daleko do minulosti i osobní příběh forenzní psycholožky Saši. A zase jedná o první díl série, takže se mám na co těšit. Jen u překladu mi vadily hovorové koncovky,  u kterých trpělo mé slezské ucho. A potom výrazy"ksichtokniha" a "Lord Vader". 

Kulka: Tak si představte, že vám při banálním rentgenu najdou kulku v krku. Caroline se to stalo, a její dosavadní život padá jako vratký domeček z karet. Zjišťuje, že jako tříletá byla adoptovaná poté, co její biologické rodiče někdo zastřelil. Caroline pátrá po dávných událostech, což se ale nelíbí vrahovi. Další ze skvělých krimi thrillerů, které se čtou samy a nejde se od nich odtrhnout.

No... březnová nálož byla dostatečně velká a snad vás inspiruje k výběru četby pro jarní dny.

2 komentáře:

  1. Tak to je nádherná hromádka knih. Momentálně čtu Všichni jsme utkáni z hvězd a myslím, že na toto dílo nikdy nezapomenu.

    OdpovědětVymazat