neděle 10. ledna 2016

Lednové Biblioperličky

A zase jsem sklízela, tentokrát docela hojně :)

"Máte Dekametron?"
***
Dneska moje vlastní perlička:
"Dobrý den, máte Hledání Aljašky?"
"Ještě jednou ten název, prosím?"
"Hledání Aljašky."
"Aha, rozuměla jsem vám, že chcete Deník Anežky."

***
Čtenářka: "Chtěla bych si zaplatit registraci."
Já: "Tak dvě stovky poprosím."
Čtenářka: "Cože? To je tak drahé?!"
Já: "Ani ne. Registraci máte na rok." A jedna knížka stojí v průměru kolem tří stovek.
Čtenářka: "Teď před Vánocemi je všechno drahé."
***
Dnes u pultu: "Dobrý den, já bych si chtěla vyřídit permanentku."
A odposlechuto mezi regály: "Čekání na Godota... nějakého."
***
Jedna perlička z vlastních řad: Kolegyně mi volá, jestli si nevzpomenu na knížku, o které jsme se spolu bavily. O ženě, která je v kómatu, ale všechno vnímá, jen nemůže nijak reagovat. Chvíli mě nic nenapadlo, pak mi trošku seplo a dopátraly jsme se, že je knížka modrá, já ji teda opravdu nečetla, ale že jsme o ní spolu vedly řeč. Ale jak se jmenuje? Pořád se nám do hovoru vkrádalo sloveso dýchat ve všech možných variantách. Začala jsem hledat v katalogu různé kombinace tohoto slova, načež mi volá znovu, že už ví. Je to knížka Zachránila mě slza :)))))
***
"Můžete mi doporučit nějaké drama?" "Drama v jakém smyslu? Divadelní hru?" " Ani ne, spíš dramatický příběh, thriller. Prostě nějakého dobrého spisovatele. Hemingwaye třeba. Nebo nějakého ruského autora." "Těch ruských v současné době nových moc není, ale mrkneme." " No tak třeba Puškin. Nějaké drama. Co mi od něj můžete doporučit?" Chvíli váhám, jsem přehlcena požadavky :-))). "Neznáte žádný dramatický příběh?", drtí mě pán. "Znám, ale ne zrovna od Puškina." "Víte, já jsem toho četl hodně, Shakespeara, a tak. ..." Docházíme k ruským autorům, moje oči se zapichují do Anny Kareniny. "Tady máte dramatický příběh jak se patří", lákám pána. "Fakt? Je to dobré?" "Máte tam lásku, vášeň, nenávist, prostě drama jak má být." "Fakt? A četla jste to?" "Četla". "Tak já vám pak řeknu, jak se mi to líbilo." Ufff, ale jsem se zapotila :))))

***
A zase asi posté: Máj od Erbena máte?
***
"Máte Kytici od Máchy nebo tak něco? Já se v té literatuře moc nevyznám."

***
Paní přišla v rámci Týdne knihoven vrátit upomínané knížky: "Dobrý den, musím využít toho, že máte ten svatý týden."

***
Dnešní knihovnická perlička přímo od zdroje:
Připravuju si podklady k výstavě Zajímavosti o spisovatelích a ukazuju kolegyni fotku Kafky:
"Hele ho, Kafka...docela fešák tady, co? Chudák umřel tak mladý"
Ona téměř současně se mnou: Víc se mi teda líbil starší."
Já:" Jsem blbá, spletla jsem si ho s Wolkerem. Však víš - Poštovní schránka na rohu ulice, to není lecjaká věc. Kvete modře, lidé si jí váží velice..dál už si to nepamatuju.."
Kolegyně u mého recitování soustředěně ťuká do pc, jedním uchem zaslechla jen to slovní spojení Poštovní schránka: "Myslíš Bukowski?"

***
"Máte Bibli od Otčenáška?"
Hlava mi šrotuje a zdravý knihovnický rozum říká, že tahle kombinace určitě ne e. Pro klid duše mrkám do katalogu, pak mi docvakne: "Myslíte Čtení z Biblí kralické? od Ivana Olbrachta?"
"Ne, určitě ne. Je to Otčenášek. Ale i tak děkuju za ochotu."
Dneska paní přijde znovu a??????
Ano, byl to Olbracht. Ivan Olbracht.
***
Dnešní perla: "Můžu se zeptat, jestli máte Tartufera od Moliéra?"
***
"Nemáte prosím vás Analfabetku, která se učila číst?"

***
"Jéééj, vy tu máte fajně....ještě pivečko byste tu mohli mít." aneb když je čtenář nadšen klimatizací.

***
A abyste neřekli, že jsem škodolibá a házím sem jenom cizí přeblebty (bibilioperličky), tak mám dneska svou vlastní, filmovou:
Bavíme se synem a synovci o šestém díle HP: Připomínám jim: "Dneska to bude o tom, proč Sniper nemá rád Harryho"

4 komentáře:

  1. Tak jsem se po ranu s radosti zasmala, skvela sbirka perlicek.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky :). Doufám, že zase nasbírám další :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ta předposlední je dokonalá :)
    Ale jinak teda tu registraci máte docela drahou. Já platím v centru Prahy na rok 80 korun, takže vybalit někdo na mě 200, tak jsem asi v šoku :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná má Praha lepší dotace na kulturu :). Každopádně u nás lidi moc neremcají, když si vezmou, kolik stojí kniha, tak se jim to vyplatí. Nelíbí se to většinou těm, kteří na to mají :D

      Vymazat