pátek 7. srpna 2015

Kouzlo měsíčního svitu


Na Francouzskou Riviéru přijíždí známý britský kouzelník a iluzionista Stanley Crawford, známý pod uměleckým jménem  Wei Ling Soo, aby pomohl odhalit podvod. V rodině bohatých Američanů, kteří mají na Riviéře dům, žije mladičká Sophie, která o sobě tvrdí, že je médium. Mívá vidění a dokáže mluvit s duchy. 
Skeptický Stanley dívce nevěří, sám je "z oboru" a tak ví, že kouzla a čáry se dají krásně nazkoušet.
Jeho pochyby jsou ale brzy nahlodány, protože Sophie ví věci, které jsou pro Stanleyho velmi, velmi osobní.

Když už to vypadá, že by jí mohl věřit, utrpí jeho milovaná teta zranění při autonehodě. Stanley v nemocnici čeká na výsledky operace a zároveň se stává svědkem rozhovoru Sophie a svého přítele, který ho do Francie vlastně pozval...

Než se dobereme onoho romantického konce (jak jinak by romantické komedie měly končit), musíme se dopátrat, jak je to vlastně se Sophií jako médiem, přetrpět serenády, které jí zpívá její po uši zamilovaný snoubenec a užít si Colinova Stanleyho bručounství a anglického šarmu :).


Přiznám se, že tvorbu Woodyho Allena nesleduju, takže mě překvapilo, že tuhle milou romantickou komedii režíroval. Měla jsem za to, že jeho parketou jsou spíše "ukecaná dramata".
Já si ji vybrala především kvůli Colinu Firthovi - můj velký oblíbenec, jak už jsem tady psala dříve. Líbil se mi charakter jeho role - upjatý, nabručený, pesimistický, ale zároveň velmi noblesní britský gentleman. Charisma z něj sálalo na všechny strany. 
Emma Stone v roli Sophie byla taky velmi přesvědčivá a svým vzhledem přesně zapadala do doby, ve které se děj odehrával - konec 20. let minulého století.
Není to klasická kráska, ale její zajímavá tvář určitě upoutá. Líbila se mi mimika jejího obličeje.

Tahle komedie mě mile překvapila. Nečekala jsem nic světoborného, ale ve finále jsem se pobavila příjemným britským humorem, francouzskými reáliemi a mým oblíbeným historickým obdobím. Vychutnala jsem si vtipné a pohotové dialogy a scény, které jakoby vypadly z typické anglické situační komedie. 

Takže hledáte-li něco lehkého pro současné parné dny, s touhle komedií určitě nesáhnete vedle.

1 komentář: