pátek 4. července 2014

Rendez-vous v Paříži


Angličanka Eva Pethworthová si velice oblíbila romány amerického spisovatele Jacksona Coopera. Rozhodne se, že se s autorem o své nadšení podělí a napíše mu dopis. Papírový, poslaný klasickou poštou. Jo!!!

Dnes, v moderním světě vědy a techniky, je ručně psaný dopis takovou vzácností, že Jacksona mimořádně zaujme a rozhodne se odepsat.
Mezi Evou a Jacksonem se rozvíjí korespodence, o které se nebojím říct, že je krásná, milá, něžná a jemná. Oba spojuje nejen literatura, ale také láska k vaření. A tak v jejich dopisech figurují rady kulinářského charakteru jakož i osobní střípky ze života obou.
Jackson žije sám, ale má spoustu přátel, a stejně tak i dost neodbytných fanynek.
Eva byla vychovávaná despotickou matkou, která nadevše milovala svou vnučku, Evinu dceru. Babička už sice nežije, ale Eva se stále nedokáže vymanit z jejího vlivu. Od mládí trpí návaly paniky, které ji omezují v běžném životě. Jak to asi dopadne, když si hrdinové naplánují opravdové setkání tváří v tvář? V mecce všech romantiků - v Paříži?

Krásná knížka, která mě upoutala nádhernou, vkusnou obálkou. Mám slabost pro romány v dopisech, takže mě potěšilo, že si hrdinové spolu píšou. A ještě hezky postaru. Jen bych těch dopisů v knize nechala víc, bylo by to možná víc autentičnější. Požitek z četby mi to však neubralo, byla jsem mile překvapená, jak moc toho lze říci o lásce, přátelství a dobrém jídle na pouhých 220 stranách. /Ano, pro mě je to tenká knížka/. 
Rendez-vous je milý, romantický příběh, k jeho četbě si uvařte dobrý čaj a dejte si sušenky. Třeba ty arašídové, na které najdete recept přímo v knížce. :-)

1 komentář:

  1. Vypadá to hrozně mile! :) A ta obálka je naprosto nádherná! I když romantické příběhu čtu jen občas, tady bych mohla udělat výjimku.

    OdpovědětVymazat