pondělí 2. června 2014

Zapomenuté dítě





Scarborough  je malé městečko na severním pobřeží Anglie. Jednoho dne zde byla nalezena zavražděná mladá studentka, která si po večerech přivydělávala hlídáním dětí. Způsob vraždy je natolik brutální, že policistům dokonale zamotá hlavu. Zejména, když nebyl prokázán sexuální ani loupežný motiv. Po nějaké době dojde k podobnému zločinu na místní farmě, kdy je zavražděna Fiona Barnesová.  Obě vraždy nic nespojuje, proto se vyšetřovatelka případu, inspektorka Valerie Almondová, soustředí na rodinné vztahy na farmě. Jako hlavní podezřelý se jeví učitel Dave Tanner. Z událostí však vyplyne najevo, že Fiona skrývala jedno velké tajemství. Historie celého příběhu spadá do daleké minulosti, do doby 2. světové války, kdy Londýňané posílali své děti na venkov. Tak se do Scarborough dostala i Fiona Barnesová. Spolu s ní je úplnou náhodou evakuován i osiřelý chlapec Brian. Je duševně postižený a na Fionu se až nezdravě upíná. Jednoho dne si ho však na práci vezme nerudný farmář a po Brianovi se slehne zem…

Mám ráda romány Charlotte Link, přečetla jsem všechny, které u nás byly vydány (dříve nakladatelství Fontána, dnes Ikar).
Zpočátku jsem ani netušila, že se jedná o německou autorku, reálie svých příběhů zasazuje většinou do Anglie.
Její romány jsou vrstevnaté, snoubí se v nich jak krimi, tak i psychologie. Postav je tam vždy docela dost, občas jsem se musela trochu vracet, abych se zorientovala.
To však nemění nic na faktu, že její příběhy jsou vždy čtivé a napínavé.

2 komentáře:

  1. Nikdy jsem o té autorce neslyšela, budu to muset napravit. Tohle zní jako prima kniha na prázdniny:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pro mě opravdu silný zážitek, kniha mě dostala tak, že během čtení jsem několikrát plakala, osud Briana mě hodně zasáhl. Vzhledem k tomu, jaký osud mají i dnes některé děti a jaké hyeny dokáží někteří lidé být...

    OdpovědětVymazat