pondělí 7. dubna 2014

Hon (Reading copy)


Protože jsem velkou fanynkou série Hunger games, neodolala jsem "volání" série nové, která slibuje skvělý čtenářský zážitek všem, kteří HG milují. Autorem je Andrew Fukuda.
První díl nese název Hon a mám tu čest představit ji zde v rámci reading copies nakladatelství Fragment.

Blíže neurčená budoucnost, kdy svět ovládají lidé netvoři, snad upíři, kterým jsou cizí jakékoliv projevy emocí. Původní lidé jsou nyní nazýváni "glupani" a skoro všichni vyhynuli. Zbývá jich jen hrstka.
Jedním z nich je sedmnáctiletý student Gen. Naučil se přežít v nepřátelském prostředí, skrývat emoce a téměř splynout s davem. Jedna slza, kapka potu nebo úsměv z Gena činí skvělou pochoutku pro upíry, kteří se v tomto světě nazývají lidmi.
Gen se tedy snaží zapadnout a zbytečně na sebe neupozorňovat. Jednoho dne je však vyhlášen hon na glupany a jedním z vylosovaných lovců je Gen. Podaří se mu ve skupině bezcitných lovců, těšících se na chuť lidského masa a krve, i nadále tajit svou identitu? A co teprve, když se mezi vylosovanými objeví Genova spolužačka Záře, která o něj jeví zájem už dlouhé roky?

Věděla jsem, že je nová série přirovnávaná k Hunger games, ale že to budou skoro na chlup Hunger games, tak to mě trošku zklamalo. Podobnosti je tam víc než dost. Losování lovců, jejich trénink, boj jednoho proti druhému, vzájemná nevraživost i láska mezi dvěmi z nich. Možná, že kdybych HG nečetla a Hon by se mi dostal do rukou jako první, byl by to názor opačný.
Každopádně oceňuju nápad. Knih s upíří tématikou už u nás vyšlo tak hodně a někoho napadlo napsat dystopii o tom, jaké by to bylo, kdyby upíři náš svět ovládli.
Musela jsem se ještě smát ( v dobrém) nápadu s vyjádřením emocí u upírů. Žádné výbuchy smíchu, ale škrábání na zápěsti. Když jsem si to zkusila představit, bylo to docela vtipné. Místo smíchu hrobové ticho, kamenné obličeje a zvuk jen od škrábání kůže na zápěstí :-).
Děj byl docela akční, měl spád, napětí i kapku nechutnosti - to když autor velmi barvitě popisuje, jak se na slunci doslova rozpadne rozprskne upír :-). Hon jsem přečetla za dva dny a jsem zvědavá na další díly.
Knihu ocení milovníci dystopií. Je zařazená do kategorie young adults, ale ze zkušenosti a praxe knihovníka vím, že ji čtou i dospělí. 
Stýská se vám po Hunger games? je tady Andrew Fukuta a Hon.

(Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment)

Žádné komentáře:

Okomentovat