pondělí 28. května 2012

Prokletí ohně

Novinka nakladatelství Metafora mě nalákala na podobnost autorčina stylu s mou oblíbenou spisovatelkou Barbarou Erskinovou, takže jsem se nemohla dočkat, až se začtu. Román vypráví příběh mladé ženy Cory, kterou zastihneme v okamžiku, kdy po násilném chování svého muže od něj odchází. Vrací se k otci do malého městečka, kde chce přemýšlet o tom, jak se svým životem naloží. Tady nastalo příjemné překvapení. Nejenže jsem do děje hravě vklouzla, příběh se navíc odehrává přímo v mé milované Anglii. Cora se pomalu vzpamatovává z brutálního zážitku, pomáhá otci v obchodě a srovnává si myšlenky. Zároveň potkává staré přátele a uvědomuje si, že díky manželově žárlivému a majetnickému chování byla od okolního světa dokonale izolována. Do Cořina života vstupuje nová láska. Tedy nová - jak se to vezme. Mladá žena se setkává s Williamem, se kterým chodila během studií na střední škole. Pomalu se sbližují, což se nelíbí Cořinu otci, který je ze staré školy - manželství je pro něj nadevše, Cora by i to své měla udržet za každou cenu. Takže jí nezbývá nic jiného, než otci lhát o tom, s kým tráví svůj volný čas. Ke všem problémům  a starostech, které Coru trápí, se přidávají i zvláštní věci - mladou ženu pronásledují zvláštní vize. Stává se jí, že z ničeho nic vidí výjev ze středověkého života, ve kterém hlavní roli hraje nešťastně provdaná lady Christabel. Cora má pocit, že se zbláznila, naštěstí je tady hodný William, který jí pomáhá rozluštit záhadu. Díky smutnému osudu lady Christabel dostává Cora odpovědi na své otázky a rozluští i jedno děsivé osudové znamení.
Byla jsem tímto románkem nadšená. Martina Wolfová mi opravdu připomněla knihy Barbary Erskinové, nejen námětem, stylem, ale především prostředím. Podle mého dokázala anglické reálie popsat opravdu velmi dobře. Měla jsem pocit, že nečtu knížku české autorky, ale anglické. I výrazy, které mezi sebou hrdinové používali, byly takové "staromilské", na které jsem zvyklá z anglických knížek. Prostě jsem si čtení opravdu užívala, knížku jsem přečetla za jeden den - samozřejmě s nezbytně nutnými přestávkami na běžné pracovní i životní úkony :-). Můžu ji doporučit všem milovníkům románů, které mají nádech tajemna, řeší návraty do minulých životů a ve kterých nechybí kapka romantiky. 

(Recenze pro nakladatelství Metafora)

Žádné komentáře:

Okomentovat