pondělí 16. dubna 2012

Volání ptáka kivi

Hodně jsem se těšila na třetí díl ságy z Nového Zélandu. První dva díly V zemi bílého oblaku a Maročina píseň  se mi líbily hodně, mám ráda historické rodinné ságy z Anglie, Irska nebo Austrálie. Na Nový Zéland jsem byla taky moc zvědavá, přečetla jsem pár cestopisů z této krásné země, viděla Pána prstenů. Na knihu Volání ptáka kivi jsem čekala dlouho. A bylo to znát, protože se mi pletly rodinné vazby hlavních hrdinů. Po přečtení knihy jsem zjistila, že na konci je malý rodokmen, díky kterému jsem si mohla vše ujasnit. :-) Já na něj přišla pozdě, ostatní čtenáři si ho snad najdou dřív.
Děj třetího dílu je hodně barvitý, odehrává se nejen na Novém Zélandě, ale také v Austrálii, Anglii i na širém moři...
Hlavní hrdinkou jsou sestřenice Lilian a Gloria. Lilian je dcerou Elaine, která v druhém díle soupeřila s Kurou o lásku Williama Martyna. Gloria je dcerou Kury, která se za Williama provdala. Odjeli spolu do Evropy, kde Kura vystupuje jako zpěvačka maorských písní a William je její manažer. Gloria zatím vyrůstá na rodinné farmě  v péči prababičky Gwyneiry. Jednoho dne si Kura s Williamem usmyslí, že je na čase, aby se Gloria naučila vybraným způsobům a domluví jí studium na internátní škole v Anglii. Gloria tam jet nechce, je šťastná na farmě. Gwyneiru tedy napadne, že by s ní mohla do školy jet Lilian. Obě dívky doprovází Gloriina domácí učitelka Sarah, která má ve farnosti, kde se škola nachází, snoubence.
Lilian se brzy rychle adaptuje, nemá se školou problém, Gloria je nešťastná, uzavřená do sebe, s nikým nekomunikuje. Nenávidí rodiče, že ji do této situace uvrhli a obviňuje všechny, že ji nepomůžou. Vymyslí tedy plán, díky němuž se může dostat domů na Nový Zéland. V přestrojení za plavčíka nastupuje na loď, která ji má dovézt domů..Ale nic není zadarmo a Gloria musí zaplatit cenu, která ji připraví o její důstojnost i čest.
Mezitím se domů vrací Lilian a je velmi překvapená, když se z její lásky, kterou potkala během studií v Anglii, vyklube syn konkurentů jejich rodinné firmy. Ale lásce se nedá poručit a Lilian si vydupe tu svou,  i když musí utéct na druhý konec Nového Zélandu...
Glorie se po strastiplné cestě vrací domů, ale nic není jak bylo. Nerozumí si s babičkou a tak se snaží vrátit ke svým maorským kořenům..
Krásný barvitý příběh, jak jsem řekla, chvíli se mi pletli hlavní hrdinové, to však neubíralo na čtenářském zážitku, který byl hluboký. Co takhle čtvrtý díl, paní Larková? ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat