pondělí 12. října 2009

Legenda o pistolnici Murphyové


Jsem masochista. V pátek jsem si vzala dětskou knížku od Eoina Colfera Legenda o pistolnici Murphyové. Proč jsem masochista? Pátek byl posledním dnem Týdne knihoven. V jeden ráz jsem přihlásila tři nové děti, neustále něco vyhledávala, radila, pomáhala, prostě jsem byla hodná paní knihovnice. Doufám. :-). A ještě jsem si vzala domů knížku, která o knihovnici vypráví. Eoin Colfer je znám jako autor fantasy knížek o Artemisi Fowlovi. Na toho se, mimochodem, taky chystám. Pistolnice Murphyová je postrachem sourozenců Vildy a Martina Woodmanových. Spolu s dalšími třemi mladšími bratříčky vyvádějí neustále nějaké lumpárny. A co teprv, přidají-li se k nim kluci ze sousedství. Martin a Vilda musí proto navštěvovat několikrát týdně místní knihovnu, aby se zklidnili a trochu se zkulturnili četbou knížek :-). Jenže jak se těšit na knihovnu, když v ní vládne postrach zvaný Pistolnice Murphyová, knihovní nindža velikosti almary. Se všemi si poradí, razítka má zavěšená proklatě nízko. Nestrpí odmlouvání a hne-li se někdo z koberce v dětském oddělení, je teprve zle. Jestli je Pistolnice opravdu taková, jakou ji znají kluci, zjistí čtenář v knížce. Ať dospělý nebo malý, zasměje se každý.

2 komentáře:

  1. Artemis Fowl mě nebavil ani jeden díl, co jsem četla, ale Legenda o pistolnici Murphyové je skvělá. I ty další dva navazující díly :-)
    ET (ET píše, přihlášená pod googláckým účtem druhého blogu věnovaného jen a pouze dětským knihám, protože jinak mi nešel vložit komentář :-)

    OdpovědětVymazat
  2. další knihařský blog? Jejda, kdy já to budu stíhat číst? :-D

    OdpovědětVymazat